fredag den 10. oktober 2014

Hjernens forunderlige ubevidste handlinger

Da jeg satte bloggen op første gang tænkte jeg at jeg skulle have et billede som baggrund der er symbol på min praksis. Jeg er uddannet bygningskonstruktør og er ansat som underviser ved bygningskonstruktøruddannelsen i Odense. Derfor valget af baggrunden.

Jeg eksperimenterede herefter med forskellige baggrundsfarver bag tekst og tekstfarver og fandt frem til noget jeg syntes var pænt at se på og ikke var alt for forstyrrende for læseren samtidig med at der blev lagt fokus, de steder jeg mener er relevant.

Jeg sidder så her bagefter og prøver at reflektere over de valg jeg har truffet, og her bliver jeg faktisk meget forbavset over mine ubevidste valg som jeg troede jeg har truffet uden nogen bagvedliggende "store" tanker. 

Jeg bliver dog ret hurtig klar over at de farver jeg har valgt til tekst og bagrund til teksten er ens med de få farver der er i baggrundsbilledet. 
Men ikke nok med det, og nu bliver det en smule flippet :-), da jeg kigger op fra skærmen hænger dette billede i min stue.


Er den menneskelige hjerne egentlig indrettet til at tage ubevidste valg ud fra de indtryk der kommer ind i ens dagligdag?
Og kan det egentlig være at det kun er mig der har en følelse af tilfredshed når jeg ser disse farver? Heldigvis kan min kone også holde ud at se på det...

2 kommentarer:

  1. Hej Mikkel
    Nu er jeg nysgerrig. Jeg vil da meget gerne se det billede :-) Billedets source er Google mail...du må have glemt at gemme billedet og har måske brugt træk og slip til at sætte ind med.
    Dit layout er i øvrigt rigtig godt. Det er nemt at læse indlæg m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Allan.
      I alle de browsere jeg har kan det ses.
      Hvis du stadig ikke kan se det kan du se det på denne adresse: http://www.artdistrict.dk/kunstnere/caroline-sillesen/caroline-sillesen-postroit-no-2.html

      Slet